Šatka Aleš

Šatka 1992

Šatka je bicykel z 1992. Rám je pekný, zachovalý. Lak sa miestami lúpe, na zadnej kostre (na trúbkach – chain-stays a seat-stays) je na pravej strane dosť obúchaná. (fakt na zváženie – nový lak stojí cca 30-50€). Väčšina výbavy je Shimano 105 (až na chainring).  Bicykel je pojazdný v stave v akom je, no dá sa z neho dostať viac. Barany sú do mesta celkom nepraktická vec (dajú sa vymeniť za rovné) s čím súvisí výmena brzdových páčiek (brzdove páčky z baranov sa nedajú použiť na rovných rajdoch). Veci ktoré je ešte potreba určite vymeniť – brzdové špalíky, lanká a bowdeny. Veci ktoré vymeniť potreba nieje, ale nové budú lepšie sú – plášte a duše, sedlovka a sedlo a možno aj predstavec. Viac nižšie v popise komponentov.

Pôvodný stav – galéria (už umyté)

Rozoberanie – galéria

Nový stav – galéria

 

Popis komponentov

Kľuky sú v pohode, nie príliš ojazdené, kazeta tiež. Orech na náboji by možno trebalo vymeniť (prípadne rozobrať a prečistiť a namazať nanovo). Reťaz vyjazdená – potreba vymeniť. Prehadzovačka a prešmykač (105) sú super, po vyčistení sú aj vizuálne v super stave, majú nejaké menšie škrabance (ale technicky stav = super). Pedále boli nepôvodné, už zničené, vylámané ložiská = potreba vymeniť.

Kolesá sú OK. Zadný plášť vyzerá byť novší (Longus 25mm) predný je starší no je celkom nekvalitný (a iný rozmer ako zadný – 23mm) ten by som vymenil. Buď taký rovnaký ako zadný, alebo oba komplet vymeniť (max 25mm šírka kvôli tyre-clearance). Ráfiky sú trocha zjazdené (v brzdnej ploche), ale nič hrozné. Jednu sezónu ešte vydržia (možno aj viac). Kolesá su kvalitne vypletené – žiadna osmička, náboje sú v super stave, kazetu som vyčistil a ako nová – nezjazdenná. Ráfiky sú dvojstenné.

Bicykel má pôvodne barany, do mesta sa viac hodia rovné riadidlá. čiže treba nové brzdové páčky. Omotávky boli dost zlé, omotané ešte čiernou izolačkou. Predstavec nejaký ITM, aj barany. Predstavec je ok, len má hrdzavý šrób (dá sa vymeniť), a obuchanú čiernu farbu (nieje pôvodný). Hlavové zloženie je zachovalé, stačí rozobrať a namazať.

Sedlovka je klasická (bez integrovaného známku sedla). Problém je že nieje pôvodná, a nemá správny rozmer. Je tam nejaký plech ktorý kompenzuje nedostatok priemeru. Nevyzerá to esteticky pekne a nefunguje to dobre. Treba sedlovku 27,2mm. Sedlo je tiež zničené, roztrhaná koža, treba vymeniť. Brzdy sú super, len brzdové gumičky treba vymeniť (pár €). Šrób sedlovky vymeniť za “”integrovaný” je tam klasický šrób (nevyzerá to pekne).

Financie

  • budget – +-250€
  • komplet bajk – 140€
  • nákup nových komponentov – 96,91€ (s bajkom dohromady 236,91€)
  • cena práce – 63,09€
  • cena celkovo = 300€
  • splatená záloha – 200€

Nákup vecí = cca 96,91€

  • drivetrain = 15,13€
    • reťaz – 5,71€
    • pedále – 8,12€
    • 2x šrób do stredového – á0,65€ = 1,3€
  • kokpit = 17,59€
    • brzdové páčky –  2×4,94€ = 9,88€
    • gripy – 7,71€
  • iné = 42,13€
    • sedlovka – 9,73€
    • redukcia sedlovky – 4,56€
    • sedlo – 14,9€
    • zámok sedlovky – 1,95€
    • brzdové gumičky – 1,84€
    • bowdeny – brzdový – 2,49€ + radiaci – 3,41€
    • lanka (2x brzdové + 2x radiace) + koncovky – 3,25€
  • kolesá = 22,06€
    • 2x duša – á3,03€ = 6,06€
    • páska do ráfika – á1€ = 2€
    • plášte – á7€ =  14€